سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

 

ممکن است بسیاری از متقاضیان تحصیل در ترکیه مدارک دانشگاهی بالایی مانند لیسانس و فوق لیسانس نداشته باشند و متمایل به تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم باشند. شکی نیست که هرچه مدرک تحصیلی متقاضیان تحصیل در ترکیه بالاتر باشد از شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه برخوردارند. ولی ممکن است در شرایط خاصی تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم نیز امکان پذیر باشد. در این مقاله قصد داریم به شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم بپردازیم.

 

diplom.gif

 

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه در ایران بسیار طرفدار دارد. این امر نه تنها به دلیل همسایگی ایران و ترکیه است بلکه دلایل دیگری نیز دارد. کشور ترکیه دارای دانشگاه های برتر و رتبه بالایی در سطح بین المللی است که دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه هایی در سطح بین المللی و همچنین اخذ مدرک تحصیلی بین المللی دارند با تحصیل در ترکیه بدان دست می یابند. همچنین هزینه ها در کشور ترکیه بسیار مناسب است و این امر نیز شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم را تحت تاثیر قرار داده است. در ادامه شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم را می خوانید.

 

قوانین و شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

در بررسی شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم به نکاتی دست یافتیم. بدیهی است که برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده و مدرک دیپلم را داشته باشید. با داشتن مدرک دیپلم می توانید برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم اقدام نمایید که به این منظور باید ابتدا در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنید. همچنین تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم نیازمند مدرک زبان ترکی یا انگلیسی نیز می باشد و اگر به زبان ترکی مسلط نباشید باید آن را یاد بگیرید. زیرا که تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم و در مقاطع کاردانی و کارشناسی به زبان ترکی انجام می شود. لازم به ذکر است که تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم همچنین نیازمند معدل خوب و بالا در مقطع دیپلم می باشد. شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم و طول دوره تحصیل در ترکیه در مقطع کاردانی دو سال و در مقطع کارشناسی چهار سال میباشد.

 

مدارک لازم در بررسی شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی

با بررسی شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم دریافتیم که به منظور تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم باید مدارک زیر را آماده نمایید:

- ریزنمرات دوره دبیرستان و ترجمه آن به زبان ترکی

- پاسپورت و کپی آن

- شناسنامه و کپی آن

- رزومه تحصیلی

- 3 قطعه عکس پاسپورتی

- گواهی تمکن مالی

- مدرک زبان انگلیسی یا ترکی

- گواهی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

- گواهی قبولی در آزمون زبان ترکی

- گواهی بیمه سلامت

- گواهی عدم سوء پیشینه

- گواهی سلامت پزشکی

- تکمیل فرم درخواست تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

- پرداخت هزینه درخواست تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

- پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ترکیه

 

 

 

 

منبع : موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر