سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی

 

آلمان که یکی از کشورهای صنعتی و توسعه یافته اروپاست؛ رتبه ی سوم در دنیا به لحاظ سطح پزشکی را دارد و همین امر سبب شده تا این کشور بهترین مقصد برای مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی باشد. با توجه به کمبود پزشکان متخصص در روستاها و شهرهای کوچک کشور آلمان فرصت مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی فراهم آمده است. در ادامه بیشتر در رابطه با مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی توضیح خواهیم داد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی

 

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی - مدارک لازم

جهت مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی ارائه یک سری مدارک الزامی می باشد که به شرح زیر است:

1.ارائه رزومه

2.ارائه پاسپورت و شناسنامه معتبر

3.پروانه ی پزشکی متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی

4.گواهی عدم سابقه کیفری

5.ریزنمرات تحصیلی

6.ارائه سابقه کار(حداقل 3 سال سابقه کار بیمارستانی داشته باشد)

7.گواهی سلامت روحی و جسمی

 

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی - مراحل کاریابی

در مرحله  اول مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی باید دعوتنامه ازی ک بیمارستان یا درمانگاه معتبردر کشور آلمان داشته باشید. بعد از پذیرش شما به عنوان دستیار یا رزیدنت توسط یک پزشک مورد تایید کشور آلمان او باید یک قرارداد با بیمارستان یا درمانگاه منعقد نماید. مرحله دوم مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی گرفتن اجازه ی کار در بیمارستان یا درمانگاهی که شما را پذیرش کرده است می باشد. مرحله سوم مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی گرفتن اجازه کار از اداره ی کار شهریست که درمانگاه یا بیمارستانی که شما را پذیرش کرده در آن واقع شده است.

 

 مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی - اخذ ویزا

پزشکان خارجی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی را دارند نیازمند دریافت ویزای کارت آبی آلمان (blue card) می باشند. برای دریافت بلوکارت آلمان باید یک دعوتنامه کاری معتبر با دستمزد حداقل 700/38 یورو در سال داشته باشید. با اخذ این نوع ویزا همسر و فرزندان شما نیزمی توانند اقامت آلمان را دریافت کنند و پس از گذشت 21 ماه می توانید برای اخذ اقامت دائم آلمان اقدام کنید.

 

* در صورتی که به هردلیلی موفق به اخذ ویزای بلوکارت جهت مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی نشدید می توانید ازاجازه ی اقامت بمنظور اشتغال (اجازه کار عادی) استفاده کنید. علی رغم طولانی بودن پروسه ی آن، اخذ این ویزا دارای مزایای فروانی از جمله اجازه تردد در کشورهای عضو شینگن می باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی – اقامت دائم

پس از گذشت 6 سال از مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی و اقامت خود در آلمان می توانید تابعیت آلمان را بدون ترک تابعیت اصلی خود تحصیل نمایید.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی - مجوز پزشکی دائم (Approbation)

برای مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی و کار به عنوان یک پزشک در کشور آلمان علاوه بر ویزا و اجازه اقامت نیازمند دریافت مجوز پزشکی می باشید. شخص متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی جهت اخذ مجوز پزشکی باید شرایط زیر را دارا باشد:

1.داشتن پیشنهاد شغلی معتبر

2.معادل سازی مدارک

3.ارائه مدرک زبان  C1 (در برخی ایالت ها برای دریافت مجوز پزشکی ارائه مدرک زبان آلمانی سطح B1 کفایت می کند)

 

* تاییدیه مجوز پزشکی درسراسر آلمان معتبر می باشد و دارای اعتبار مادم العمر است.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی - مجوز پزشکی موقت (Berufserlaubnis)

در صورتی که دارای یک دعوتنامه کاری معتبر جهت مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی باشید می توانید در مدت زمانی که مدارک شما توسط دولت آلمان درحال بررسی است با توجه به طولانی بودن پروسه ی انجام این کار با ارئه درخواست مجوز پزشکی موقت در آلمان مشغول به کار شوید.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی - دستمزد پزشکان

حقوق دریافتی شما با مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی بسته به تجربه و حرفه ی شما متغیر خواهد بود. دستمزد سالانه ی دستیار پزشک 000/65 یورو و پزشک متخصص 000/80 یورو می باشد.