سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا

 

 

منیتوبا استانی در جنوب کانادا است که همسایه غربی استان اونتاریو و همسایه شرقی استان ساسکاچوان می باشد. حدود 1 میلیون و 400 هزار نفر در این استان زندگی می کنند و مرکز این استان شهر وینیپگ است. این استان به داشتن جاذبه های طبیعی چشم نواز خود مشهور است. دریاچه ها، رودخانه ها، جنگل ها و دشت های همیشه سبز از شمال تا جنوب این استان مشاهده می شوند و همچنین این استان از ناحیه شمال شرقی همسایه خلیج هادسون می باشد. به دلیل داشتن پتانسیل طبیعی خوب این استان اکثر فعالیت های سرمایه گذاری نیز در همین زمینه صورت می پذیرد. در این مقاله سعی بر آن است که شما عزیزان را با مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا آشنا سازیم.

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا

در روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا از افراد دارای بیزینس فعال یا دارای سوابق مدیریتی دعوت به عمل می آید تا یک بیزینس جدید تأسیس کنند یا در خرید یا شریک شدن در بیزینس های موجود در این استان شرکت به عمل آورند.

یکی از نکات جالب در مورد مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا آن است که دولت این استان به متقاضیان گواهی ثبت نام (Nomination Certificate) اعطا می کند که روند بررسی پرونده آنها در اداره مهاجرت را بسیار سرعت می بخشد. البته باید توجه داشت که صدور این گواهی تضمین کننده صدور اقامت کانادا نیست.

در این روش مهاجرت به کانادا که به MPNP-B (Manitoba Provincial Nominee Program for Business) نیز شهرت دارد، فرد متقاضی در ابتدا باید از طریق فرم EOI علاقه و انگیزه خود از مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا را بیان دارد تا پس از آن در صورت پذیرش به وی پیشنهاد اپلای داده شود. دولت استان منیتوبا پس از ارزیابی دقیق متقاضیان بر اساس فاکتورهای تعیین شده برای آنها یک گواهی LLA (Letter of Advice to Apply) صادر می کند. دقت داشته باشید که از متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا جهت اپلای کردن حتما باید دعوت به عمل آید؛ در غیر این صورت پرونده وی بدون بررسی رد خواهد شد.

پس از صدور نامه پیشنهاد اپلای، در صورتی که درخواست مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا پذیرفته شود وی باید مبلغ 100 هزار دلار کانادا (قابل بازگشت) را به عنوان پیش پرداخت سرمایه گذاری واریز کرده و رسید آن را امضا کند. این مبلغ به مدت دو سال از زمان ورود به کانادا تا زمان راه اندازی بیزینس نزد دپارتمان توسعه منیتوبا باقی می ماند.

 

شرایط کلی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا:

به طور کلی، شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا به چهار دسته تقسیم می شوند:

 

دسته اول شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا – شرایط عمومی ثبت نام

- داشتن مدیریت روزانه و پیوسته یک فعالیت بیزینسی

- داشتن مهارت ها و دانش لازم جهت راه اندازی و کارکردن در بیزینس مورد نظر

- انجام یک سفر اکتشافی به استان منیتوبا (اختیاری)

 

دسته دوم شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا – شرایط فردی ثبت نام:

- داشتن سرمایه خالص به میزان 350 هزار دلار کانادا

- داشتن سابقه مالکیت و مدیریت یک بیزینس یا فعالیت در یک بیزینس در سطوح عالی و مدیریتی به مدت حداقل 3 سال در بازه 5 ساله قبل از اقدام

- کسب حداقل 60 امتیاز در ماتریس ارزیابی وفق پذیری

- داشتن مدرک زبان خارجی (انگلیسی یا فرانسوی)

 

دسته سوم شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا – شرایط سرمایه گذاری به صورت بیزینس

- میزان سرمایه گذاری به عنوان اموال و دارایی های شخصی باید حداقل 150 هزار دلار کانادا باشد.

 

دسته چهارم شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا – شرایط بیزینس:

- تأسیس یک بیزینس جدید یا خرید و بهبود یک بیزینس موجود:

* دارا بودن حداقل 33.33% سهام مالکیت شرکت

* سرمایه گذاری به ارزش خالص یک میلیون دلار کانادا جهت راه اندازی بیزینس جدید

- یک واحد بیزینسی باید فعالیت پیوسته و همیشگی خود در منیتوبا را ادامه دهد.

- بیزینس و فعالیت های آن باید قانونی بوده و با محیط بیزینسی منیتوبا همخوانی داشته باشد.

- بیزینس جدید باید فعالیت های دارای ارزش افزوده در منیتوبا انجام دهد.

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا - ماتریس ارزیابی وفق پذیری

از این مقیاس جهت ارزیابی و نمره دهی به متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا استفاده می شود. جمع امتیازات این مقیاس 100 است که متقاضی باید حداقل 60 نمره آن را کسب کند.

1. سن:

افراد بالای 18 سال می توانند جهت مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا اقدام کنند. اما سن ایده آل برای اقدام در این برنامه بین 36 تا 45 سال است. حداکثر امتیاز در این معیار 10 است.

2. اطلاعات بیزینسی:

این معیار دارای حداکثر 15 امتیاز است.

- اگر متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا مالک چند بیزینس باشد، درصد مالکیت وی در بیزینس اصلی او مد نظر قرار می گیرد.

- اگر همسر متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا نیز در مالکیت بیزینس اصلی شریک باشد جمع سهام هر دو نفر ملاک قرار می گیرد.

- برای کسب حداکثر امتیاز متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا باید بیش از 50% مالکیت بیزینس را همراه با مدیریت آن در اختیار داشته باشد.

3. سوابق بیزینسی:

این معیار نیز حداکثر 15 امتیاز دارد و صرفاً بر اساس مدت زمان فعالیت فرد به عنوان مالک و مدیر ارشد بیزینس محاسبه می شود، نه سوابق دیگر.

4. دارایی خالص:

حداقل میزان دارایی خالص فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا باید 350 هزار دلار کانادا باشد. حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده برای این معیار 15 است که فرد متقاضی برای کسب حداکثر امتیاز باید بالای 2 و نیم میلیون دلار کانادا دارایی خالص داشته باشد.

5. مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی:

حداکثر امتیاز اختصاص یافته به این معیار 20 است.

متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا باید جهت نشان دادن مهارت زبانی خود در آزمون CLB شرکت کند و حداقل نمره 4 را در آن کسب نماید.

6. عوامل تسهیل اقامت:

حداکثر امتیاز مخصوص به این معیار نیز 20 است.

عوامل امتیاز آور در این معیار جهت مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا عبارت اند از:

- اقامت یکی از اقوام نزدیک متقاضی در منیتوبا

- ثبت نام و اشتغال به تحصیل فرزند متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا در یکی از موسسات آموزشی معتبر منیتوبا

- مهارت پیشرفته زبان خارجی همسر یا شریک قانونی متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا

البته در صورتی که متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا سفر اکتشافی خود به این استان را انجام دهد شانس گرفتن 15 امتیاز دیگر را نیز خواهد داشت.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری منیتوبا با مشاوران مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر به صورت های حضوری و تلفنی در ارتباط باشید.