سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای تحصیل در ترکیه

مزایای تحصیل در ترکیه

 

 

کشور ترکیه یکی از کشور های برتر در زمینه ی آموزش است. از این رو بسیاری از دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانیان این کشور را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب می کنند. سیستم آموزشی ترکیه مورد تایید بسیاری از دانشجویان است و علاوه بر این نیز تحصیل در ترکیه، مزایای بسیار زیادی دارد. اگر در رابطه با تحصیل در کشور ترکیه دچار شک و تردید هست و می خواهید بدانید که این موضوع در آینده ی شما چه تاثیری دارد، با ادامه ی این مقاله، یعنی مزایای تحصیل در ترکیه، با ما همراه باشید.

 

مزایای تحصیل در ترکیه

 

سیستم آموزشی برتر ترکیه

سیستم آموزشی ترکیه از یک سیستم بین المللی برخوردار است که می توانید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه، ادامه ی تحصیلات خود را در کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام دهید.

 

مدارک دانشگاهی معتبر ترکیه

مدارک تحصیلی در ترکیه از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردارند و این به دلیل وجود دانشگاه های مهم و برتری همچون دانشگاه بیلکنت، حاجت تپه، سابانجی، کوچ و ... می باشد.

 

 کیفیت آموزشی بالای ترکیه

کیفیت آموزش در ترکیه در سطح جهانی معروف است و به یکی از قطب های آموزشی در دنیا تبدیل شده است. امکانات زیاد و اساتید برجسته از جمله مواردی هستند که باعث شده اند کیفیت آموزش در ترکیه بسیار مطلوب باشد.

 

بورسیه های تحصیلی ترکیه

ترکیه دارای بورسیه های تحصیلی متعددی است که اگر از معدل و نمرات خوبی برخوردار بوده و همچنین روزمه ی تحصیلی قوی داشته باشید، می توانید در آن ها شرکت کنید. توسط بورسیه های تحصیلی ترکیه از تحصیل رایگان و همچنین کمک هزینه تحصیلی برخوردار خواهید شد.

 

هزینه و تحصیل و زندگی در ترکیه

هزینه زندگی و تحصیل در ترکیه نسبت به بسیاری از کشور های دیگر اروپایی و آمریکایی مناسب تر است. ضمن اینکه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان بوده اما شرایط پذیرش تقریبا سختی دارد.

 

فرصت های شغلی ترکیه

ترکیه دارای فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویان است. شما می توانید به راحتی پس از فارغ التحصیلی در این کشور شغلی متناسب با تحصیلات خود بیابید.

 

اقامت پس از تحصیل در ترکیه

شما پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه می توانید به مدت یک سال اقامت خود را تمدید نموده تا به دنبال کار بگردید. اگر موفق شدید در این یک سال کار پیدا کنید، می توانید در ترکیه اقامت داشته باشید.

 

عدم نیاز به ویزا

شما می توانید بدون نیاز به ویزا به کشور ترکیه سفر کرده و از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید. البته اقامت در ترکیه بدون ویزا فقط به مدت 3 ماه امکانپذیر است و در صورت اخذ پذیرش باید کارت اقامت یک ساله این کشور را درخواست دهید.

 

عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی

چنانچه قصد تحصیل در ترکیه را دارید، اما هنوز مدرک زبان انگلیسی نگرفته اید، نگران نباشید. پس از پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه می توانید در کالج آموزش زبان ترکی شرکت کرده و دوره های یک ساله آموزش زبان تومر را ببینید و سپس در دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.