سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد

تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد

 

بسیاری از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی مخصوصا در ایران علاقه مند به ادامه تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد می باشند. تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد می تواند مزایای بسیاری از جمله هزینه ی پایین ، دانشگاه های بین المللی ، نزدیکی ایران و ترکیه به هم و سهولت در رفت و آمد و ... باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله جزئیات بیشتری را در رابطه با تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد بازگو نماییم. 

 

karshenasi-arshad1.gif

 

شرایط تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد

برای تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد مانند مقطع کارشناسی نیازی به قبولی در آزمون ورودی و یا کنکور سراسری نیست و ملاک گزینش دانشجویان برای تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد مدارک و امتیازات و نمرات تحصیلی آنها می باشد. البته هر دانشگاه برای انتخاب دانشجویان تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد امتحانات و آزمون های مخصوص به خود را دارد که متقاضیان تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد باید در این آزمون ها نمره قبولی کسب کنند. زبان تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد در بعضی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی و در بعضی زبان ترکی می باشد. طول دوره تحصیل در ترکیه کارشاسی ارشد حدودا دو سال است.

 

هزینه تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد

هزینه تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد با توجه به عواملی نظیر دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه ، زبان تدریس، مقطع تحصیلی و ... متفاوت است. بی شک هزینه تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد. همچنین هزینه تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی بیشتر از زبان ترکی است. به طور میانگین هزینه تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی 3500 لیر و در دانشگاه های خصوصی 35000 لیر برای یک ترم تحصیلی میباشد .

 

طول دوره مقطع کارشناسی ارشد

طول این دوره از مقطع تحصیلی، تقریبا 2 سال می باشد که شامل 120 ECT است. دانشجویان در این دوره در کلاسهای زیادی شرکت می کنند که در سال دوم باید پایان نامه ارائه دهند. پایان نامه دانشجویان برای بررسی و ارزیابی به کمیته دانشگاه ارسال می شود.

 

بورسیه تحصیلی ترکیه کارشناسی ارشد

برای تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد می تواند از بورسیه تحصیلی ترکیه نیز استفاده نمایید. با دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه کارشناسی ارشد از کمک هزینه مسکن و تحصیل و حتی در برخی موارد از تحصیل و هزینه زندگی رایگان در ترکیه برخوردار خواهید شد. بورسیه تحصیلی ترکیه کارشناسی ارشد با توجه به شایستگی دانشجویان و نیاز مالی تعیین می شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با بورسیه تحصیلی ترکیه با موسسه حقوقی آینده سازان مهر، دفتر مهاجرتی شیراز تماس بگیرید.

 

دانشگاه های معتبر ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های معتبر و ممتازی در این کشور قرار دارد که عبارتند از:

- دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه بغازیچی

دانشگاه کوچ

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه سابانجی

 

 

جزئیات بیشتر را در مقاله زیر بخوانید:

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه